Хаста виктория сиемпре кажгоде

Преди не много време товарех един контейнер с един млад белгийски социалист, антиглобалист и лют съединенощатски ненавистник – незнам дали има такава дума, ако няма да се регистрира отсега в тълковните речници като дефиниция за човек който ненавижда Съединените Щати и съответно техните зли отрочета макдоналдс и кока кола.
Та събрала младежа някой лев преди известно време и отишъл къде, къде – в Куба разбира се – нали това е последния бастион на социализма. Та там се уредил с евтин секс и квартира срещу храна у някакви бедни кубинки – майка и дъщеря. Те даже постоянно настоявали да се ожени за някоя от тях, но той отказал под предлог, че нямал достатъчно пари. И така поживял си той при тях, пообиколил тук таме из Куба и си се прибрал с хубавите впечатления и спомени, а въпросните две прелъстени дами изоставил във мизерията в която си били е може би в следствие на неговите грижи са наддали някое и друго килце. Та взе да ме убеждава колко хубав бил социализма. Аз му казах – виж кво сега, интелигентно момче си (наистина беше интелигентен – на доста теми си поговорихме) дай да не си говориме глупости – нали все пак и аз идвам от страна, която доскоро беше социалистическа. Остави другото, ами виж в куба нямат храна, нямат ток, нямат нищо – имат само един Фидел Кастро дето ги лъже постоянно и един музей с чорапите на Че Гевара. Ако не са пурите и рома дето ги продават се са умрели от глад. А виж например аз съм съгласен че америка туй ти онуй ти, ама имат ток, вода и даже храна тук таме им се намира. И тоя тип като чу че споменах америка, че като се ядоса – направо позеленя и избуча „Ми ходи в Америка тогава, като толкова ти харесва“, аз ми казах – ми ако трябва да избирам къде да живея и да се препитавам между Щатите и Куба със сигурност няма да избера Куба… и повече един час не ми проговори- работи един такъв намусен. И аз, понеже другия ни колега ме беше почерпил с цигара, за да му върна жеста го питам – искаш ли една кола – и той – да, а социалиста помисли, че него питам и той в един глас – да. На мене ми стана неудобно да му кажа сус бе , не питам тебе и затова взех и на него една кола, понеженямаше автомат за безалкохолни на некоя кубинска корпорация. И той си я изпи колата – тоя американски сурогат. После ми показа клчодържатела си с Че Гевара на него и девиза Hasta la Victoria Siempre, сиреч до пълна победа завинаги или нещо подобно. Та такава ми беше първата среща със жива социалистическа антиглобалистическа и незнам каква още стическа младеж – пие кока кола без пари, ползва евтин кубински секс щото заради немотията има завишено предлагане на… незнам какво е ама не е проституция, защото както знаем със социализма проституцията – тая болест на капиталистическото общество не се връзва и пази искрата на социализъма в душа и сърце или където там се пази тая свидна социскра.

2 Отговора to “Хаста виктория сиемпре кажгоде”

  1. Здравей.
    Не искам да те обиждам, ама се ядосах. Пиян ли си я писал тази история? Случайно да знаеш, че Куба се намира под ембарго от САЩ вече 40 години и в почти пълна изолация от средата на 80-те години? А САЩ никой не им е наложил ембарго, нали? Плюс това не може да се каже, че ресурсите на острова имат голям потенциал. Въпреки всичко кубинското общество възпитава лекари, учители и научни работници, които даже изнася на вън. Което много говори за този беден и измъчен народ. Ако цялата тази работа с изолацията им я нямаше, а тя се дължи най-вече на САЩ, кубинците биха живяли доста по-добре.
    Колкото до: „Hasta la Victoria Siempre, сиреч до пълна победа завинаги или нещо подобно“… най-близко до смисъла звучи „До вечната победа“

  2. @недислав: не се обиждам и няма защо да се ядосваш. Точно тая история съм я писал трезвен. Ако се зачетеш по-внимателно ще разбереш че не критикувам Куба и кубинците, а въпросното пишлеме, което ходи да ебе там без пари защото са полуумрели от глад и после ми хвали социализма, без въобще да знае за какво става въпрос. И пак казвам – ако трябва да избирам между Куба и САЩ ще избера САЩ.

Вашият коментар

