Като стана дума за криптиране по-добрият

софтуер е TrueCrypt. В по стар постинг някъде съм споменал и брат му Eraser. И двете програми са правени под GPL. Май ще трябва да си направя местенце където да събирам полезните програмки ми се струва.
Както съм споменал по-рано ходя на курс по линукс където основно практикуваме на Suse 10.1 и Knoppix 5.0. И двете операционни системи са чудесни. Suse, има много полезен инструмент наречен Yast – със него се инсталират програми директно като се избягва така нареченото компилиране на код, което по принцип ужасява редовия потребител. Suse ми изглежда по-лесно за разбиране научаване и администриране от windows. Остава по-сигурно и по-стабилно във всяко едно отношение. При това безплатно, незастрашено от вируси или от некадърни потребители. Интересното е, че на курса идват няколко върли привърженици на windows, които сумтят и въздишат шумно, когато преподавателят – върл линукс фен естествено вземе да плюе старата госпожа. Предполагам, че към края на курса ще се обърнат и те в правата вяра:)))

За съжаление обаче, може да ми се наложи да прекъсна курса клиент-сървър, защото е през деня по много неудобно време. Много ме е яд.

Вашият коментар

