Я малко по-сериозно за квантовите слухове

„Не си въобгъзявай, Марчинко, защото когато си въобгъзяваш правиш и мене и себе си на гъз“
Старшината Ев Барет

Преди известно времегледах филма The Secret а в последствие и What the bleep we know по препоръка на nname. Като цяло филмите не ми се сториха лоши и аз лично приемам много от идеите в тях, но нека да не забравяме да бъдем критични. Междувпрочем впечатление ми направи, че и в двата филма епизодично се появява една жена, която в последствие разбрах че е т.нар. Рамта – изживявала се като проводник на някакъв древен дух. Нейните изявления ми се видяха не съвсем на място, но на фона на другите преглътнах нейното появяване. В последствие се поразтърсих и ето какво открих за нея. Накратко е чиста проба измамничка. Не ми стана много ясно каква роля играе в създаването на филмите, но е сигурно, че има сериозно участие.
http://skepdic.com/ramtha.htmlю
http://www.rickross.com/groups/ramtha.html

Сега да се върна на квантите. В what the bleep имаше една анимация като за малоумни където се обясняваше, че електроните по принцип се интерполирали, но видите ли когато били наблюдавани спирали да се интерполират. Факта си е шашкащ, затова попитак за какво става дума един мой приятел, който физик от международен ранг. Във филма беше споменат само израза „observing device“ или наблюдаващо устройство. Моя приятел ми каза – какво по дяволите имат предвид под обзървинг девайс и как се наблюдава електрон? – единствения начин е или да го бомбардираш с частици или да го сложиш в някакво поле, но и в двата случая реално ще му въздействаш. Иначе няма как да видиш какво се случва с него. Лгично. Иначе самият факт на интерполирането (незнам дали пиша правилно думата) сам по себе си ми се вижда интересен. Но приятелят ми изобщо не изглеждаше да е кой-знае колко шашардисан от това чудо. Даже ми спомена, че електроните нямали едновременно местоположение и енергия и в един момент можело да бъде измерена само едната характеристика. Освен това сподели, че реално квантовата физика в момента е повече теории отколкото стопроцентно неоспорими факти и, че експериментите са под въпрос. Накратко няма защо опростяваме нещата и да ги извъртаме по удобен за нас начин, нито пък да ядем доматите с колците

Сещам се и за други глупости във what the bleep. Например за факта че участниците в някакъв експеримент променили вече случили се събития или нещо от сорта. А корабчеда плува?

Вашият коментар

