300 спартанци

Приятно за гледаане филмче, но мен някак си ме издразни американската помия за вкус, добавена във филма. То ня бяха едни речи, то не беше едно чудо а персите са дадени като ебати уродите. Доколкото аз съм запознат, лаконичността като дума идва от спартанците. Те изобщо не си падали по дългите речи и тем подобни глупости.

Познатите ми примери са – когато майка изпращала син на война му давала щита и казвала само „или с него или на него“ Леонидас пък отговорил на персийското искане „Дай ми земя и вода“ с „Ела и вземи“ А последното готино нещо което намерих в Уики по темата беше нещо от сорта – някой си там цар пратил писмо на спартанците „Ако вляза там във вашата дупка ще ви срина със земята“ а те му отговорили пределно кратко с „Ако“ За точен цитат – Уики

Иаче има изненадващо много исторически факти които някак са вмъкнати във филма като например символичното разпъване на кръст на леонидас, предателството, участието на гърците и други такива.

Някъде обаче четох статия от историк който по някакъв повод сравняваше Спартанците и Персите като нации и държавно управление и доколкото си спомням представи персите като доста толерантни и не кой знае какви тирани, особено в сравнение със спартанците, които са известни с това, че са избивали собствените си деца ако са родени слаби. На това му викам аз не фашизъм ами незнам какво. Обаче драстичният метод е дал резултат – спартанската пехота е минавала по 100 км на ден стандартен преход и само след стотици години са бити за първи път в сражение на сушата – виж пак уики, темата е интересна. Доколкото си спомням от историята в училище робите в спарта били държани при нечовешки условия и въстанията им били потушавани с нечувана и по това време жестокост. То какво да очакваш от хора които хвърлят собствените си деца в пропасти.

Филма става за гледане много даже. Аз отдаавна си мечтаех да бъде направен филм по темата. При липса на по-добро сме принудени да преглътнем и холивудската помия, няма как.

2 Отговора to “300 спартанци”

  1. И аз гледах филма според мене е мн добър мн ефекти които са станли сполучливи в филма има действие бе мн е добър гледайте го🙂

  2. Несъм го гледал но мисля че нее лош🙂

Вашият коментар

