кайтсърфинг ден 2

От сутринта времето е ветроито и хладно Температурата на въздуха и водата е около 17 градуса по Целзий. Има вълни о т половин-един метър. Аз съм на курс от 17 до 20 часа. Боди драг по план. Явявам се на уреченото място в уреченото време с още двама души – един пич с контузия на рамото от сноуборд и едма мадама с известен опит в уиндсърфинга, която, като доста други е решила да мине на кайт. Сам ни води и ни връчва по един неопренов костюм. Едвам го нахлузвам в съблекалнята. Размерът му е XXL но ме стяга яката отвсякъде. Нямат по-голям. Едвам се движа и подозирам, че неприятностите ми тепърва започват. Получаваме и по един трапец, харнес, хамут или незнамкаквоси, което представлява широк колан с кука, за която се закачат основните въжета на кайта с една джаджа, която се нарича чикен лууп. На никой няма да му стане по-ясно от моите обяснения, ама айде карай…

Разгъваме, помпаме. Третият кайт се оказва скъсан и Сам го носи обратно. И така се оказваме с два кайта за трима. После се изкефик че стана така, защото поради тази причина изпих поне литър морска вода по-малко. Опъваме въжетата и след кратка инструкция започваме така нереченият бодидраг, където целта е кайта да те влачи по водата, а ти блажено да се возиш наляво надясно, като същевременно си тананикаш релакс, тейк ит ииииизи. Образуваме двойка с пича, а мадамата се мъчи самостоятелно. Моята задача е да му помогна да се завлече навътре във водата, докато кайта, който вече е във въздуха се мъчи да ни извлече обратно на брега. Скапан съм още докато влезем достатъчно дълбоко. Костюмът страшно ми пречи, а трапеца му помага. Тъкмо влезнахме достатъчно и прас – пича изпусна кайта във водата. Аз преджапвам 50 метра за да го вдигна. Пича се влачи насам-натам с ограничен успех. Дали споменах, че имаше прилични вълни?

Идва и моят ред. Сменяме се на брега – според мен само излишно разкарване, предвид, че едва се движа с шибания костюм! Казах ли го вече? Тъкмо влизам достатъчно навътре и прас – свалям кайта със скорост върху някакъв залухар, който явно също е новобранец и влиза там където не трябва, при което се и мотае. Резултат – две скъсани или прерязани от нещо въжета на моя кайт. Партнъра го извлича, като същевременно носи и борда на залухаря, който успя да го остави да се носи из северно море. Презавързваме и Сам ме експедира обратно в морето. Явно ми е набрал нещо. В последващия един час пробвам да направя боди драг, като всеки мой успешен опит е прекратяван от вълна която ме залива през глава, а понякога ме завърта или претъркалва. Изпивам поне два-три литра морска вода. Междувременно около мене хора карат кайтове и небрежно ме заобикалят елегантно подскачайки по вълните. Подозирам, че го правят нарочно за да ме дразнят. След кратка почивка историята се повтаря. Този път съм с по-малкия седемметров кайт и ми е по лесно. След няколко малко по-успешни опита урокът от три часа е почти приключил. Излизаме на брега. Сам ми показва как се пързаля с крака по пясъка правейки осморки с кайта в пауър зоната. Кара ме и аз да правя същото, но не си прави сметка, че съм 120 кила. Краката ми се забиват в пясъка и се просвам по корем. Накрая успявам да направя няколко жалки зигзага, някои от които по задник. Урока приключва. Взимам душ с почти студена вода от някакви външни душове.

Вашият коментар

