Jeep – offroad test

Незнам кога и как жена ми ме е записала за тест драйв на Jeep. Получих имейл миналия петък. Имаше само едно последно свободно място – понеделник от един часа. В 11 преди обяд потеглихме за посоченото място, което се намира след Брюксел, на около 150 км от Кноке. Мястото на събитието беше някакъв ресторант във френски говорящата част на Белгия – „Le Moulin du Bloqua“ находящо се в някакви гори почти тилилейски. Поканиха ни да хапнем нещо на разкошен бюфет, след което ни връчиха един маршрут и едно гранд чероки с трилитров дизелов двигател да направим тест из околните стръмни улички, прди да стане време за офроуд теста. Какво друго да кажа, освен, че гранд чероки е много приятен и луксозен джип. Може би са прекалили малко с пластмасата в интериора. Всички джипове от този модел, също така и командър са автоматици. Оборудвани са с трилитров дизелов двигател на мерцедес, мисля, че е 215 коня. Карането му е удоволствие. Върнахме се на ресторанта, след което аз потеглих с един инструктор към една пясъчна кариера, а жена ми остана в ресторанта. Инструкторът се казваше Давид. Говореше малко английски и фламандски. Стигнахме до кариерата, където два командъра вече се катереха по огромни купчини жълтеникав пясък примесен с камъни и глина. Маршрутът се състоеше от две обиколки по време на които джиповете минаваха през толкова стръмни препятствия, че паркинг сензорите им пищяха постоянно, а броните и праговете често стържеха в настилката. Давид ми направи демонстрация, като мина маршрута, като ми обясняваше какво трябва да правя. След това трябваше да мина маршрута аз. Кара се с включена куадра драйв система на джипа. Катеренето по купчините става на директна скорост, като се държат 2-2500 оборота на мотора и на върха задължително се спира. Превключва се на първа и джипа се спуска сам на моторна спирачка. Катери се по наклони, които ми се сториха близки до 45 градуса. Минава се и по странични такива, където имах чувството, че всеки момент може да се преобърнем странично. Имаше една зона с така близко раположени по-ниски купчини, че джипа минавайки между тях балансираше на две гуми. Накрая минахме през водно препятствие дълбоко до средата на вратите. Беше приятно и ново, поне за мен преживяване. Не съм очаквал, че някой ще предостави толкова много чисто нови и скъпи коли за тест драйв и то в пясъчна кариера. Много съжалявам , че си забравих камерата.

Вашият коментар

