кайтсърфинг епизод 6

Ето какво се случи по отношение на кайтсърфинга напоследък. Нарамих екипировката и отпрашихме с жена ми към Майорка за десетина дни. Там има един много известен и популярен кайтсърфинг пойнт – Puerto de Pollenca. Изчаках подходящия ден с достатъчно вятър и се запътих натам. Мжду другото в горепосочения ден вятърът беше по-силен отколкото би ми се искало. Плажната ивица там е доста широка и с много пясък, но конкретно сърфинг пойнта е тесен и плажът е измит от вълните, така че нама много място. В този ден беше събота и съответно беше претъпкано – кайт до кайт и навсякъде въжета. Установих че ми липсва ремъкът от системата за сигурност. Не ми беше в багажа, а днес го намерих в къщи в Белгия. Един китаец се разхождаше наоколо и даваше съвети. Предположих че е инструктор и го помолих за ремък. Той ми даде един, само, че беше naish и не стана с моя кайт, който е slingshot. Реших да пробвам без ремък, което е доста глупаво. Накрая един младеж ми помогна да вдигна кайта си и се завлякох навътре във водата. Пуснах борда да плува пред мене с намерението да пробвам да стартирам. Докато се опитах да си вкарам краката в стъпенките на борда кайта ме завъртя. Опитах се да го изправя неуспешно и прас – стовари се със скорост върху един куп оборудване на брега, след което се разпльока безжизнено. Беше спукан. Мамицата му – чисто нов кайт.

Посъветваха ме да изчакам един пич – Мартин Скала да излезе от водата. Само той на острова се занимавал с ремонт на кайтове. Очаквах някакъв мошеник, който ще ме ощави яката, както имат обичай на Майорка да третират туристите, но за това ще пиша друг път. Та Мартин се оказа много готино момче, но колкото повече си говорихме толкова повече се нервирах на инструктора ми в Белгия. Какъв алчен задник. Накратко – оказа се че бордът който съм си купил е добър, но стар модел и не за начинаещи. Предназначен предимно за wave riding. Кайта ми е прекалено голям за настоящите условия 3-4 bft. Подходящ би бил 14 метров и дъска от сорта Mоnster door на Spleene . Бордът който Сам се опита да ми пробута – North defender бил исторически модел, при това не особено добър. А 19 метровия C-shape кайт, който пак Сам се опита да ми продаде и то доста скъпо, бил доста опасен. После се оказа, че Мартин всъщност е директор на музея в Sa Pobla, а кайтсърфинга му е страст и хоби, което е направил втора професия. Разработва собсвена марка кайт и има отбор. Сайтът му www.windmotions.com за съжаление е само на испански, но има две приятни филмчета на двама от отбора му. Могат да се видят на hard / team -> pere sureda ->videos. После ми препоръча инструктор там – един симпатяга от Аржентина. Цената на един час е 35 евро но ми предложи отстъпка на 30 без да попитам даже. За единия час който взех почти направих waterstart, макар, че пробвах с доста малък кайт – само 11 метра. Дъската беше важната в случая, както се оказа. Важното е че усетих, какво е да се движиш с борд по водата макар и за кратко. Освен това научих нещо, което инструкторът в Белгия беше забравил да ми каже. А именно да не се опитвам да изправя кайта, който вече съм изпуснал от контрол, защото това може да доведе дo kite loop а именно влизането на кайта във максималната зона на силата при което този, който е закачен за кайта бива изстрелян като с катапулт на прилично разстояние. Както казват във филма Ultimate kiteboarding guide „не е трудно да направиш кite loop. Трудното е приземяването след него:)))“

За съжаление на следващия ден трябваше да си тръгвам, но февруари със сигурност съм пак там. Тук в Белгия сега е много студено, а и се чувствам малко прецакан от инструктора. За щастие IKO имат система за оценяване на инструкторите където мога да оценя задника Сам както си му е редът и ще го направя, защото с един 19 метров C кайт може много лесно да вкара във фатален инцидент начинаещ като мен. Всъщност кайтбординга е опасен спорт с доста смъртни случаи. Но е страхотно усещането да се носиш над водата. кхъ кхъ – нали и аз се носих близо два метра:)

Вашият коментар

