Защо и как са се появило абсурдното тоалетиране на пуделите

имам предвид голите им баждаци изглеждащи меко казано странно. Макар, че от близо две години притежавам пудел така и не ми беше ясно защо някои собственици придават на питомците си такъв смотано изглеждащ начин. Не зная на кой остриганите до кожа бутове на едно по принцип доста космато животно му изглеждат добре. И не е само това ако искате да представите пудел на официална изложба той задължително трябва да е Saddle clip

или Continental clip

За щастие в Европа се приемат на състезания кучета с Puppy  или Puppy lion clip

Ta Ромео ще бъде представен на някоя от следващите изложби в последния начин на тоалетиране, но трябва да го изчакаме малко да му порасне повече козина защото досега беше спортен.

Мисълта ми обаче беше как се е появила тази щура идея.

Пуделите по начало са били water retrievers което ще рече, че са служили за лов на воден дивеч, като задачата им е била да донасят убитите птици, като при нужда плуват във водата за да донесат дивеча. Затова и имат ципа между пръстите – първият път като видях ципата на Ромео се шашнах.

Тъй като са с много дълга и гъста козина по природа, когато пуделите плуват тя се мокри и им пречи. Така именно е възникнала необходимостта да ги стрижат отчасти, като са оставяли козина на ставите и на гръдния кош с цел да пази от студа важните органи и костни връзки, но да облекчи отчасти плуването на животните.

Защо и как пуделите са се превърнали в най-интилигентната порода кучета ми е неизвестно. Зная само защо не са широко реазпространени. Причината е, че изискват много време и грижи и са трудни за поддръжка. Един пудел трябва да се тоалетира поне веднъж на два месеца най-малко. Това е процес който трае доста дълго – измиване, изсушаване и изчеткване около 3 часа и подстригване около час. Ако е обикновено стригане може и да стане за около два часа. Процедурата в Белгия струва около 80-100 евро, предполагам и в повечето европейски страни. Не мисля, че в българия има салон който може да предложи постригване на пудел на високо ниво, макар, че в дог.бг видях едно момче с добре поддържан пудел, но той самият се грижеше за тоалета му. Май рано или късно всички собственици на пудели понаучават да тоалетират питомците си, включително и аз. Въпреки това майсторското подстригване на пудел е много трудно и изисква дълга практика.

5 Отговора to “Защо и как са се появило абсурдното тоалетиране на пуделите”

  1. Обичам информативни постове, които отговарят на въпроси, които аз многократно съм си задавал. Значи все пак тия, дето са я измислили тая прическа не са били такива олигофрени, за каквито ги мислех😉

  2. Хубавец е Ромео.
    Има кой да постригва пудели професионално в София- Вера Христова.
    Тя постригва и нашите: http://justradiant.com/
    Сори за поста година след публикуването, но така се възрадвах, че някой нещо се интересува от породата…🙂

  3. Приятно съм изненадан, че и в България има такива елитни пудели. При това имате страхотни снимки, а и уебстраницата ви е от висока класа, което не може да се каже за много пудел ентусиасти:)

    Пожелавам ви много радост с любимците.

  4. почина ни кученцето и сме много разтроени много искаме да си намерим той пуделче защото нащо беше същото дъщеря ми само реве но аз съм пенсионерка и не мога да си позволя да и купя кученце мога да дам до 100лева аз също имаш пуделчета от нащо но ги подарих и сега не знам къде са ако знаете къде и кой подарява или продава до тази цена моля ви ми се обадете . Благодаря ви.

  5. Не живея в България и не съм в течение. опитайте на http://www.clubs.dir.bg раздела за домашни любимци. В Белгия често се предлагат от приютите изоставени пудели, но в България не знам откъде можете да си намерите.

Вашият коментар

