PC BSD 1.4, SUSE 10.3, Sony Ericsson 610i и такива мити работи

Нямам представа защо линукс все нещо ме влече, макар, че съм брал доста ядове, изстривал съм си целия хард и съм си блъскал главата седмици наред. Нещо не ми се отдават компютрите като цяло. Накратко последните борби с техниката, подобно на прасе с тиква.

В последно времеимах инсталирано едно PC BSD 1.4. Какво мога да кажа за BSD изглежда наистина има нещо в тази система, защото работеше изключително бързо на стрария Тош, който е само 1066 мгхц с 256 рам. Инсталирането протече за някакви смешни 20 минути с КДЕ десктоп. Инсталирането на принтера отне малко, след портване на някакви сорсове само един ред в конзолата и принтер HP Photosmart се инсталира сам без проблеми. Имах проблем с клавиатурата – непрекъснато ми сдвояваше буквите освен ако не изчаквам по секунда между буквите. Колкото и да се рових из настройките на клавиатурата нищо не се промени. Прехвалените програми от pbidir.com нещо не тръгваха много-много на Тош, позабравил съм вече кои, но Ktorrent и Кoffice  не тръгна със сигурност. Има някакви български опълченци, които се борят яката с BSD защото в pbidir има българско-английски речник и българска версия на Open Office. Речникът тръгна на 1.4, обаче Open Office не работеше на 1.3, по-точно работеше, но вместо от букви менютата се състояха от въпросителни знаци. Краткото ми впечатление беше, че BSD е система за маниаци, които си имат понятие от юникс системи и им се занимава, а не за компютърни зеленчуци като мене. След това пробвах Ubuntu 7.10, но нещо boot loader ЛИЛО не ми намери уиндовса. Седеше си така един линукс партишън, докато не мярнах някъде, че open SUSE 10.3 бета била на разположение. Това което ме дразнеше при СУСЕ е, че имат или инсталационно ДВД или пет сидита, което си е 5 гигабайта и се равнява на половината ми месечен трафик. За щастие СУСЕ 10.3 е само едно сиди така, че го грабнах на секундата.

Инсталацията на СУСЕ 10.3 отне доста повече време в сравнение с BSD и Ubuntu, около час и половина. Не ми монтира FAT и NTFS партишъните, може би защото правих ръчно партишънинга при инсталацията, но после през YAST се монтираха без проблем.

СУСЕ 10.3 ме изненада приятно с подобрена функционалност на главното меню. Също така доста се зарадвах от факта, че сустемата безпроблемно намери през USB кабел телефона ми Sony Ericsson K610i. Не е голяма работа разбира се, но при условие, че съм си играл да инсталирам под ХР два пъти огромни и безполезни приложения по 200-300 мегабайта от доставеното с телефона CD само за да разбера, че те така и не могат да се свържат с него през USB кабела все пак е нещо. Това ме вбесяваше наистина и когато видях картата на телефона изтипосана в My Computer неистово се зарадвах и ми се оправи настроението за цялата сутрин макар, че навън вали и духа яко и времето като цяло е депресиращо.

Вашият коментар

