Какво е чудо и има ли то почва у нас?

„Аз рекох, богове сте вие“ Библията

shaolin monk on spear

Цитирам Норбеков по памет – Хората искат чудо – дай чудо да видим, а като го видят вдигат рамене и – ми кво толкова. Огромното мнозинство изобщо не обръща внимание на изключителни, невероятни чудеса. Казват си – ми кво толкова. И си поръчват още една малка ракия.

И преди съм споменавал нестинарството – просто някой си ходи с боси крака по въглени – това представлява някакъв вид фолклорна програма в ресторант на черноморието. Никой учен не може да обясни защо на тоя пич не му изгарят краката, а всеки друг който опита директно отива в болница с изгаряния и то тежки.

Е тук за нестинарството не съм бил прав. Я да се разходя из сайта на Ранди – http://www.randi.org

Никой учен не може да обясни защо и как един шаолински монах може да балансира на върха на копие без да се превърне на шишче.

Никой учен не може да обясни защо някакъв дядка в Индия не яде, което да речем не е толкова трудно за седмица, но не пие и вода и то под лекарско наблюдение.

А ако някой учен се захване да го обяснява всичките му колеги ще му се смеят, или ще го обявят за побъркан.

Това мен направо ме шашка. Това ми доказва, че цялата химия и физика са относителни понятия и не важат за всички.

3 Коментари to “Какво е чудо и има ли то почва у нас?”

  1. Именно благодарение на физиката и химията или по-скоро на доброто им познаване и подходящо ползване, хилядолетия на ред някои хора са успявали да правят неща, които другите да нарекат „чудеса“.

    Не попадай в капана на невежеството, замисли се дали това, което мислиш, че виждаш е наистина онова, което става. Едно подсказване – в прословутия си фокус Астор всъщност не си отрязва наистина главата…

  2. И нестинарството е обяснено – загледай се друг път какво точно гори там и как точно гори. И виж как точно стъпват хората върху него. Няма нестинари върху горящи въглища да речем или върху бензин? Нито пък играят хоро върху огъня, а просто притичват… И тогава всичко се изяснява.

  3. За нестинарството се съгласих. Ранди го е обяснил много добре

    http://www.randi.org/encyclopedia/fire%20walking.html

Вашият коментар

