Кризата на средната възраст или как си купих мотор

Така или иначе ме чака един сезон на Майорка, освен ако не го прекъсне някакво непредвидено произшествие. Ще работя на същото място, където прекарах лятоото на 2004. Нощна рецепция на един ресорт http://www.hotelsviva.com Работата е приятна и не изисква усилия. Единственият недостатък е липсата на нощен сън, но предимствата са повече, а именно, че няма началници, и има работа за два-три часа, след което човек може да гледа филми, да чете или каквато там друга незабранена от закона дейност му се извършва.

Какво по добро от това в жегата да се возиш на моторетка? Още преди няколко месеца бях решил да си купя. Може да ме е налегнала кризата на средната възраст, щото тогава хората си купували спортни коли и темподобни глупости. Аз, като нямам пари за новия корвет и категорията за мотор се принудих да се спра на имитацийте (това й е с предназначение да задоволи потребностите на ловците на правописни грешки). След като стана ясно, че нито Hayabusa нито ZX14  са лъжици за моята уста се видях пред дилемата круизер или спортен – кросовата версия отпада по подразбиране, защото с моите 120+ кила всяко пребиване може да е последно. Според някои виждания дебелак на круизер е класика и трябваше да си купя такъв. Те са по-скъпи и лъщят като истински – хром, това-онова. Когато обаче се поинтересувах в два магазина продавачите снизходително мънкаха за круизерите и препоръчваха спортните модели. Като съм решил да се придържам към принципа или по-добро или нищо се спрях на Honda CBR 125 R и то втора употреба, защото новите са извън бюджета за глупости.

За мой късмет намерих една двегодишна Хонда на само 12 хиляди километра с приятен син цвят на цена 1200 евро, което е доста под пазарната. Като се има предвид, че новата е 3250 веднага реших да я взема. Мястото на покупко-продажбата беше на около 30 км от къщи, като преди това трябваше да минем покрай Кристин, за която ще пиша друг път. Тя живее близо до мястото на събитието и жена ми се изнесе моментално нататък, предполагам за да не ми гледа сеира. За моя изненада схванах бързо как се сменят скоростите и без инциденти стигнах до мястото на срещата. На връщане от там се опитах да развия максималната скорост на това чудо на японската технология. Оказа се 90 км/ч. Като се има предвид, че теглото ми е двойно на общоприетото за целевата група на този модел не е съвсем лошо. По-късно ще напиша и по-подробни впечатления, а сега отивам да се возим.

Honda CBR 125 R втора част

Както и да го увъртаме тази тротинетка си е за деца. Макар, че един приятел я пробва и я похвали, че много добре вървяла му обясних, че ако има зад него още една скромна персона с тегло 50-60 килограма и двамата заедно са 125 килограма, колкото съм аз ще върви значително по-малко, но няма друг вариант – нямам категория за по-голям мотор и никакъв опит. Все пак вярвам, че човек с тегло до 80 кг може да се придвижва задоволително бързо, особено в натоварен трафик, а на дълго може и да вдигне над 100 км/ч

Иначе тротинетката има вид на изглед, как се вика, дет се казва. Прилича на умален макет на истински CBR и като цяло Хонда имат име на много здрави мотори, които не се трошат лесно. Иначе ми се появи желание да я продам два дена след като съм я купил след като жена ми ме отвя с нейния сто кубиков скутер. Срам, срам и унижение по цялата поста. Моторетката има една особеност – над седем хиляди оборота започва да вибрира и гъделичка по топките.

При спортните модели по-голяма част от тежестта на тялото пада върху ръцете те по-бързо се уморяват и се схващат отколкото при скутерите или круизерите. Е, поне задминавам велосипедистите. Първия ден един гъзар на колело ми избега, но вече нема такива филми.

5 Отговора to “Кризата на средната възраст или как си купих мотор”

  1. абе карай си с над седем иляди оборота и да не ти пука

  2. аз така си и прайм

  3. Какво каза жена ти за гъделичкането на топките, м?🙂

  4. Нищо не каза, щото не знае за тая екстра. Дадох го на една наша позната да го кара и после един час не мога да я сваля от мотора. Като разбрах каква е работата държа инкяр, да не се наложи да се придвижвам пеша:)

  5. Абе аз имах предвид точно твоите топки ама айде.🙂 Щом не знае, най-малкото значи всичко е наред.🙂

Вашият коментар

