Технологий, технологий

(марфа го въведе това й кратко, да не се чудите, то откакто българския не се изучава официално мислим е логично всеки да си въвежда правила, каквито му се вижда добре и редно. Аз напримерно почти съм изхвърлил пъният член от употеба и съм намалил драстично запетайките)

Има теория, която не е съвсем безпочвена, че умствената дейност и науката не са силните страни на испанците. Даже си спомням, че преди време правителството беше купило много модерен и скъп суперкомпютър. Тогава в местното издание на Московски комсомолец (още съществува, не се бъзикам) се кудошиха с испанците, че те хубаво са купили супер компютър, ама сега не е ясно кой ще работи на него.

Ситуацията вече не е съвсем така. Например за да отидеш на преглед в тукашния еквивалент на КАТ, вместо да си вземеш два дена отпуска за безкрайно висене в Кат София, между застрахователи, бабички с пишещи машини, автоджамбази и други елементи, трябва просто да си запишеш час. Можеш да го направиш през уебсайта им или да си запазиш час по телефона. Така се избягват опашките и излишното губене на време. Същото е и с лекарите. Запазваш си час по телефона и няма нужда да чакаш на опашки с болни бабички. Плащането на данъците също може да става онлайн и изобщо испанците се развиват бързо в това отношение последните години, за разлика от нашенско.

Иначе в определени моменти бюрокрацията им е по-кофти от нашата. Пак преди три-четири години ми се случи следното. Примерно отивам в нашата община – Капдепера – малка, селска, така да се каже. Трябва ми някакъв документ, не помня вече. Овцата зад бюрото ми казва ми този който може да ти издаде документа е отпуска – ела след две седмици. Отивам след две седмици и същата овца ми вика – ми сега той е болен, ела след една седмица – отивам след една седмица – ми той още е болен. Тогава аз и викам – добре де, ако вземе сега да умре тоя човек, така както е болен кой ще ми издаде документа, като няма друг компетентен в тая община? Тя ме гледа напрегнато и мисли – накрая решава – не мога да ти помогна, ела след една седмица.

България е друга бира. Язък, (ориентирам се към турцизмите, щот нали българския нема да се изучава вече) дето сме измислили компутера и по едно време даже произвеждахме супер-компутерите правец 16. Един познат отишъл да пуска некакви документи некъде в общината и те му казали – бе я оди до данъчното да си извадиш една бележка че си си платил данъците. А данъчното е на същата улица, ама на две спирки с трамвая. И он ги питал – е па вие нали сте същата община – немате ли връзка с данъчното с компютеро? И они му рекли – абе каква връзка с данъчното сакаш бре, ние немаме връзка между първио и вторио етаж. Айде бегай да си вадиш бележката и ела утре.

А в общината си работат още под ДОС – цък, цък със стрелките, с табулаторо, даже мишка не им требва и после кррт, кррт, кррт на едни матрични принтери – бам, железнио печат – ум да ти зайде от технологий. За кво им купваа Виста, като они много добре си работат под ДОС. Ако питате мене не Виста, а един хубав кютек им требва, ама то всичката мара втасала, та я кусури им намирам. Оно е пълна катастрофа у таа държава.

Министъро на вътрешните работи опика сите фонтани и изволни саде що са останали милиционере дека се борат с наркотрафико. После си подаде оставка, они па го повишиха. Отмениа българскио език да се не учи, оти на никой не му требва вече. Они ората се тепат дека не им дават да си говорат роднио език, па наште депутате доброволно сакат да го манат. Остана да направат турскио задължителен оти нали требе да има поне един официален език, на кой да се говори у таа „държава“ – кавичките не съм ги турил без да искам. На човек му остава от две неща да си избере. Или да си заскубе косите и да вика Боже, Божее, кави идиоте е раждала България, раждала, ражда и сега. Другия вариант е да измърмори дълбокомислено „о темпора о морес, о идиотас и имбецилес“, да си нареже една салата с домати, краставици и лук и да си сипе една малка мастика 150 грама. Яз избрах второто.

2 Отговора to “Технологий, технологий”

  1. Здрасти,

    Блогът „Како Сийке, не съм от тях!“ вече е на нов адрес:

    http://kaka-cuuka.com/

    Ще се радвам, ако промениш линка в блогрола си🙂

    А още повече ще се радвам да четеш блога на новото място и да виждам твои коментари под статиите🙂

    И вземи си направи една форма за контакти, да не ти спамят хората статиите като искат да ти кажат нещо🙂

  2. ама верно големи идиоти е раждала, ражда и днеска.

    ин веритас вулви симплекс, вече и язека те така че си пишем и че ми дреме на гъзо, у затворо нема а ма вкарат и никой не мое ми каза че сам прос, що че го съдим за обида и снижение на социалния статус

Вашият коментар

