Quo vadis, Йорданка или как си говориме врели-некипели

Целия запис на Йорданка тук

http://jordanka-blog.blogspot.com/2008/07/blog-post_12.html

И 11 коментара тетукате:

Scanman каза…
както виждам триеш всички коментари, така че ще пусна само два линка за твоя лична употреба

мда – жалко, че не можем да спрем интернета и всички да се върнем в епохата на властването на нашия Господ Исус и неговите представители, които са успявали да предадат на сатаната всеки инакомислещ по бързата процедура – чрез изгаряне, разбира се, според ПИСАНИЕТО

http://skepticsannotatedbible.com/women/short.html

http://www.truechristian.com/kidzgurlz.html

jordanka каза…
Scanman изтритите коментари са на определен човек, който лично ме помоли да ги изтрия;

Scanman каза…
извинявам се тогава – просто ми се видяха много изтритите коментари. Както виждам си цитирала притчи соломонови. Доколкото си спомням Соломон, който е писал, или диктувал горепосоченото е имал 700 жени и наложници. Поне така пише в библията. Той се води най-мъдрия човек. Според теб мъдро ли е да затвориш 700 жени в харем? Не вярвам даже, че им е знаел имената на всичките – опитай се да си спомниш имената на 700 твои познати. Предполагам, че е взимал за жена всяка девойка, която му е харесвала, преспивал е с нея, и после я е затварял в кошарата при другите. Нали не допускаш, че в тези патриархални времена би им позволил да щъкат свободно или да се развеждат. Би ли ми казала твоето мнение по въпроса?

jordanka каза…
Не мога да си позволя да съдя Соломон. С каквато мярка го премеря, с такава и на мен ще ми се премери.

Сещам се за нещо, което питат Исус, което е и мнението и отговора ми:

3 Тогава дойдоха при Него фарисеи, които, изпитвайки Го, казаха: Позволено ли е на човека да напусне жена си по всякаква причина?
4 А той в отговор рече: Не сте ли чели, че Онзи, Който ги е направил, направил ги е от начало мъжко и женско, и е казал:
5 „Затова ще остави човек баща си и майка си и ще се привърже към жена си; и двамата ще бъдат една плът?“
6 Така щото не са вече двама, а една плът. И тъй, онова, което Бог е съчетал, човек да го не разлъчва.
7 Казват му: Тогава Моисей защо заповяда, мъжът й да й даде разводно писмо и да я напусне?
8 Каза им: Поради вашето коравосърдечие Моисей ви е оставил да си напущате жените; но отначало не е било така.
9 И казвам ви: Който напусне жена си, освен за прелюбодейство, и се ожени за друга, той прелюбодействува; и който се ожени за нея, когато бъде напусната, прелюбодействува.
10 Казват Му учениците: Ако е такова задължението на мъжа към жената, по-добре да се не жени.
11 А той им рече: Не могат всички да приемат тая дума, но ония, на които е дадено.
12 Защото има скопци, които така са родени от утробата на майка си; има пък скопци, които са били скопени от човеци; а има и скопци, които сами себе си са скопили заради небесното царство. Който може да приеме това, нека приеме.

Аз вярвам, че отначало Бог е направил жената за помощник на мъжа, една. Бог е преценил, че една му е достатъчна и ще покрива изискаванията/желанията/нуждите му. Ако хората са променили това в последствие, то е заради тяхното коравосърдечие. Но не съдя, всеки отговаря за себе си.

Scanman каза…
След като приемаш нещата, които Исус е казал толкова буквално ми идва да те попитам. Освен да намразиш майка си и баща си заради него е наредил да не се противиш на злия човек, да обръщаш другата буза и така нататък. Това значи ли че ако някой те изнасили един път трябва да му дадеш втори път и след това да не го съдиш, за да не бъдеш съответно съдена според горепосочения цитат?

jordanka каза…
Да намразиш майка си и баща си показва какви трябва да бъдат приоритетите на човека, Исус е на 1во място. Още повече, че 6тата заповед казва: Почитай баща си и майка си, за да се продължават дните ти на земята, която ти дава Господ твоя Бог.

Да пази Господ от тези хипотетични ситуации, които даваш!
Трудно е да не търси човек своето, особено когато е онеправдан. Но трябва да прощаваме, за да ни се прости и на нас. Животът на земята е много кратък и каквото и да преживеем не може да се сравни със славата, която предстои да ни се открие (на тези, които вярват в Исус Христос и са се покаяли).
Има и земни власти, така че може да се търси някаква справедливост и на земята, но:
Римляни 12 глава:
17 Никому не връщайте зло за зло; промишлявайте за това, което е добро пред всичките човеци;
18 ако е възможно, доколкото зависи от вас, живейте в мир с всичките човеци.
19 Не си отмъстявайте, възлюбени, но дайте място на Божия гняв; защото е писано: „На мене принадлежи отмъщението, Аз ще сторя въздаяние, казва Господ“.
20 Но, „Ако е гладен неприятелят ти, нахрани го; Ако е жаден, напой го; Защото, това като правиш, ще натрупаш жар на главата му“.
21 Не се оставяй да те побеждава злото; но ти побеждавай злото чрез доброто.

Сещам се какво разказваше Пламен Цолов в едно от предаванията му по Седем Дни. Мисля, че е тук. За това, че братовчедката на жена му Деби, американка, е изгубила децата си – 5 деца! – в автомобилна катастрофа по вина на друг шофьор. Съпругът й е оцелял. Как са реагирали те? Отишли са и са казали на шофьора и на семейството му, че няма да ги съдят и че им прощават и ще се молят за него, за да се освободи съвестта му от ужаса, който е причинил. Сигурно ти звучи нелепо.
Но истинските християни са такива, пазят Божието слово, защото осъзнават, че е: Духът е, който дава живот; плътта нищо не ползува; думите, които съм ви говорил, дух са и живот са. (Евангелие от Йоан, 6 глава).

Евангелие на Йоан 18 глава
36 Исус отговори: Моето царство не е от този свят; ако беше царството Ми от този свят, служителите Ми щяха да се борят да не бъда предаден на юдеите. А сега царството Ми не е оттук.

scanman каза…
Значи някои пасажи в библията ти приемаш буквално, други интерпретираш както намериш за добре, а трети изобщо не забелязваш. По този начин можеш да защитиш всяка една твоя теза а аз моя – можем да си разменяме цитати до безкрайност. Аз сега мога да кажа – или приеми дървото за добро или не. И защо тази Деби си позволява да говори в „църква“ след като Самият Апостол Павел е Казал Жена в Църква Да си Затваря Устата? Значи Деби може да реши да не спазва едно от нарежданията на апостол Павел написано директно и ясно, а ти не можеш да прецениш дали принудителното съсипване на живота на 700 жени от Соломон е добро или зло.

Ако си избираш какво в библията е правилно и редно и какво не нещата губят смисъл и оставаш на собствената си преценка или по-точно на преценката на пастора, който ти пробутва неговите идеи за това какво е редно и какво не.

Чувал съм проповед на този Пламен Цолов – преди всяка служба говори по половин час за пари и даване, все не му стига дарението. Интересно защо не чака господ да се погрижи за него както се грижи за птиците небесни или не работи, както е правил апостол Павел, а проси, та чак изнудва от наивни и заблудени души като теб десятъци и други „дарения“.

Според мен безкритично вярващите като теб са хора, които нямат смелост да взимат собствени решения и да разсъждават логично. Ако нямаше хора, които да защитават и вашите права вие бихте били смирени и послушни роби до края на дните си.

Мисля че следващият път трябва да помолиш пастора да изгони от тебе духовете на наивността и овчедушието и да ти даде малко дух на критично мислене и реализъм.

Зная от собствен опит, защото и аз съм си загубил много ценни години вярвайки на манипулативни идиоти, че разговорът ни е безмислен. Понеже и аз познавам библията добре можем да си разменяме цитати до второ пришествие, но това няма да промени мнението ти.

Ти никога няма да си зададеш въпроса как например бог е създал първо деня и нощта, чак после небесните тела. Това на теб не ти говори, че книгата битие е писана от неграмотен човек, ти ще извадиш от десет кладенеца вода и ще измислиш някакъв отговор.

В библията има десетки места където се казва косвено, че земята е плоска, което още веднъж показва какви неграмотници са я писали. Ако бяха чели малко древните гърци шяха да знаят, че е сферична. Сега знам че ще ми извадиш и цитат, където се казва, че окръжието на земята е окачено на нищо, и дори и да ти дам десет примера, че има място откъдето се виждат „всички царства“ ти ще си знаеш твоето.

Мисля. че всичките ни спорове са безмислени. Пожелавам ти да се събудиш някой ден и да разбереш какво е истинско „ново раждане“ – да си освободен от абсурдна вяра в идиотски неща. Мисля да спрем дотук. Няма нужда да ми цитираш отново библията, защото за мен тя не означава нищо.

jordanka каза…
Много въпроси отвори, за които няма да ми стигне мястото да отговарям. Но защо избра онлайн да ме питаш какво мисля? Какво те притеснява да ме питаш лично? Или това е някакъв дипломатичен трик, тактика на прикриване?

Нямам нищо против да обсъждаме лично тези въпроси, а и други. Мнението ми няма да е по-различно, само малко време ще ми трябва по време на разговора, за да се подкрепям със стиховете. Което бих се радвала да правиш и ти щом казваш, че добре я знаеш.

А за абсурдната вяра в идиотските неща няма какво да се притесняваш да ни кажеш в очите, не скрито зад никове. 🙂

Чрез кръвта на Исус всичките ми грехове са простени. Кръвта на Исус ме очиства от всички грехове. Чрез кръвта на Исус аз съм оправдана, направена праведена, все едно, че никога не съм съгрешавала. Чрез кръвта на Исус аз съм осветена, направена свята, отделена за Бога. Аз вече не съм в територията на Сатана.

1 Коринтяни 1 глава
18 Защото словото на кръста е безумие за тия, които погиват; а за нас, които се спасяваме, то е Божия сила.
19 Понеже е писано: „Ще унищожа мъдростта на мъдрите, И разума на разумните ще отхвърля“.
20 Где е мъдрият? Где книжникът? Где е разисквачът на тоз век? Не обърна ли Бог в глупост светската мъдрост?
21 Защото, понеже в Божията мъдра наредба светът с мъдростта си не позна Бога, благоволи Бог чрез глупостта на това, което се проповядва, да спаси вярващите.
22 Понеже юдеите искат знамения, а гърците търсят мъдрост;
23 а ние проповядваме разпнатия Христос, за юдеите съблазън, и за езичниците глупост;
24 но за самите призвани, и юдеи и гърци, Христос Божия сила и Божия премъдрост.
25 Защото Божието глупаво е по-мъдро от човеците, и Божието немощно е по-силно от човеците.

Бог да те благослови! И надявам се следващия ти отговор или въпрос да го отправиш лично 🙂

Scanman каза…
Питам те онлайн, защото ми е малко трудно да реша да напусна работа и да хвана самолета и да дойда да разговарям с тебе лично в България. На мен ми се струва логично, че дори и да го направя няма да получа аргументирани отговори а само цитати без връзка с темата на разговора или зададения от мен въпрос и то от източник, който вече знаем – някоя онлайн библия.

Колкото до абсурдната вяра в идиотски неща аз я смятам точно за такава и съм малко рязък в това отношение, защото считам, че от глупост съм пожертвал най-хубавите си години. Като казвам идиотски неща нямам предвид че всички вярващи са идиоти, а просто че по неизвестни за мен психологически механизми интелигентни и начетени хора започват да вярват сляпо в очевидно неверни и абсурдни неща.

Колкото до въпросите, не мисля че ако ти ги задам лично ще ми отговориш без да вкараш някоя от думите \“но\“, \“обаче\“ или да ми дадеш пример или цитат без или с косвена връзка по темата.

И не, не ме е страх да се появя даже по националната телевизия и да прочета текстовете, които съм написал или пък да ги кажа лично на цялата ви ударна евангелизаторска група.

Не съм писал коментарите анонимно, а съм се логнал, ако още не е станяло ясно блога ми е http://www.scanman.wordpress.com
и имената ми ги има там, както и се съдържат в имейла ми, който би трябвало да ти е известен.

Ти все още обаче не си ми отговорила защо жените си позволяват да говорят в църква и не омаловажават ли така директните нареждания на най-ревностния в господа апостол?

И как господ е създал деня и ноща, а след това небесните тела?

1. В начало Бог сътвори небето и земята.
2. А земята беше безвидна и пуста; тъмнина се разстилаше над бездната, и Дух Божий се носеше над водата.
3. Рече Бог: да бъде светлина. И биде светлина.
4. Видя Бог, че светлината е добро нещо, и отдели Бог светлината от тъмнината.
5. Светлината Бог нарече ден, а тъмнината – нощ. Биде вечер, биде утро – ден един.
6. И рече Бог: да има твърд посред водата, и тя да дели вода от вода. (Тъй и стана.)
7. И създаде Бог твърдта, и отдели водата, що беше под твърдта, от водата над твърдта. Тъй и стана.
8. Твърдта Бог нарече небе. (И видя Бог, че това е добро.) Биде вечер, биде утро – ден втори.
9. И рече Бог: да се събере водата, що е под небето, на едно място, и да се яви суша. Тъй и стана. (Водата под небето се събра на местата си, и се яви суша.)
10. Сушата Бог нарече земя, а събраните води – морета. И видя Бог, че това е добро.
11. И рече Бог: да произведе земята злак, трева, що дава семе (по свой род и подобие), и плодно дърво, що дава според рода си на земята плод, чието семе си е в него. Тъй и стана.
12. И произведе земята злак, трева, що дава семе по свой род (и подобие), и (плодно) дърво, що дава (на земята) плод, чието семе си е в него според рода му. И видя Бог, че това е добро.
13. Биде вечер, биде утро – ден трети.
14. И рече Бог: да бъдат светила на небесната твърд, (за да осветляват земята и) да отделят ден от нощ и да бъдат знакове и за времена, и за дни, и за години;

Светилата на небесната твърд явно са били само декорация за автора. Ако бог му беше диктувал щеше да е по-наясно с устройството на вселената. Да не говорим, че както изглежада тpeвата е създадена също преди небесните тела. Май този който е писал това не е считал Земята (своята планета) за небесно тяло и то по простата причина че нито устройството, ното процеса на създаване на вселената или поне на слънчевата система му е бил известен, въпреки претенциите че общува лично с бог и той му диктува текста.

За човек разсъждаващ с поне една мозъчна клетка е очевидно че още от първите петнадест реда библията е пълна с невероятни глупости и затова не може да се счита за какъвто и било източник на знание или сведение.

Извинявам се Йорданка, но това са логичните и неоспорими изводи и не виждам по-деликатен начин да ти го кажа.

Предлагам да направиме следното нещо – аз ще формулирам въпроси по библията, подобни на тоя с небесните тела и ще ги поствам в моя блог, а ти можеш да ги обясняваш в коментарите като можеш да се консултираш и със разбирачи по темата.

jordanka каза…
Не знам защо продължаваш да ме питаш – за да докажеш за себе си, че съм поредната безмозъчна, понеже вярвам в Живия Бог или пък да се съгласиш интелектуално с някой умен извод, който бих ти дала. Със сърце вярва човек, интектуалното съгласие или несъгласие не е вяра.

За мен лично вярата и науката не си противоречат. Има разни човешки неща, с които не съм съгласна винаги(напр. едни твръдения за резолютивната изводимост), но истинската наука, която изследва чудесния начин, по който Бог е сътворил нещата и законите, които е поставил, за да има баланс, е прекрасна. Всъщност така се е започнало, но някъде по пътя хората са се възгордели от знанието и са решили да изключат Създателя от създанието и да решат, че създанието само се е появило.
Откъде знаем, че първо се създава закона, а после това, което е под закона? В смисъл не трябва ли първо да има ябълка, за да може после да има закон – гравитация и ябълката да падне? Първо е създаден лостът или първо са създадени принципите на механиката? Бог знае; щом е благоволил да ни каже как е направил нещата слава да бъде на Него! Така че мен не ме смущава Битие 1ва глава, обичам физиката, а и математиката и не виждам противоречия.
А поради липсата на вяра у теб все още, дори и да ме сметнеш за още по-смахната ще кажа и, че вярвам, че всичко го е създал Исус Христос, защото Той е Божието Слово, а Отец сътвори всичко като изговори Словото Си. 🙂

Сега за жените. Все още много християни и теолози спорят за това, така че аз ще изкажа личното си мнение.
Най-напред да видим стиховете:

1 Коринтяни
33 Защото Бог не е Бог на безредие, а на мир, както и поучавам по всичките църкви на светиите.
34 Жените нека мълчат в църквите, защото не им е позволено да говорят; а нека се подчиняват, както казва и законът.
35 Ако искат да научат нещо, нека питат мъжете си у дома; защото е срамотно за жена да говори в църква.

1 Тимотей
9 Така и жените да украсяват себе си със скромна премяна, със срамежливост и целомъдрие, не с плетена коса и злато или бисери или скъпи дрехи,
10 а с добри дела, както прилича на жени, които са се посветили на благочестието.
11 Жената да се учи мълчаливо с пълно подчинение.
12 А на жената не позволявам да поучава, нито да владее над мъжа, но нека бъде мълчалива.
13 Защото първо Адам бе създаден, а после Ева.
14 И Адам не се излъга; но жената се излъга, та падна в престъпление.
15 Но пак тя ще се спаси чрез чадородието, ако пребъдат във вяра, в любов и в светост с целомъдрие.

В първия цитат Павел говори за реда в църквата, а във втория за взаимоотношения между мъжа и жената. Ти конкретно ме питаше за в църквата.
Без да се самообиждам и да обиждам жените, няма как да не кажа, че жените сме по-бъбриви от мъжете и по-шумни като цяло. А гъркините са доооста шумнички (Коринт), така че е нормално Павел да настоява да мълчат в църквата.
Колкото до това, че в днешните църкви жените вършат доста неща и се заемат с различни задачи, дори и проповядване, лично аз смятам предвид притчата в Матей 22 глава, че мнозина са поканени, но малцина са избрани. Бог ще си свърши Неговата работа и ако някой, призван от Него не откликне, то е в негов ущърб, защото Бог ще използва този, който откликне. Така че ако призвани мъже не откликнат, но има търсещи и предани на Бога жени, то аз вярвам, че Бог ще използва жените. Още повече, че в последни дни Бог ще излива от Духа Си и на синовете, и на дъщерите ще пророкуват.
Отново казвам, че това е моето мнение.

А дали няма да ме попиташ в този ред на въпроси защо не носят жените шапки в църквите? Тук вече се шегувам.
Бог да те благослови и дано ти даде покаяние, за да познаеш Истината!

Scanman каза…
При това положение моята дискусия с теб е безполезна и излишна. За теб никакви аргументи и логика нямат стойност. Можеш да оправдаеш за себе си и най-безпочвената хипотеза облягайки се на случайни цитати от безмислена книга писана от неграмотни и суеверни хора, при това като я интерпретираш както си пожелаеш. Безмислено е Йорданка.

15 Коментари to “Quo vadis, Йорданка или как си говориме врели-некипели”

  1. като се опитах да отворя йорданкиния блог ми излезе това (с тоя вмирисан лаптоп и гнидавата виста така и не мога да открия как се прави скрийншот):

    Страницата не е намерена
    За съжаление търсената от вас страница в блога „ Quo vadis, jordanka? “ не съществува.
    Към началната страница на блога

    –––––––––––––––––––––––––––
    Начална страница | Функции | Информация | Buzz | Помощ | Език | Програмисти | Продукти с марката
    Условия за ползване | Поверителност | Правила за съдържанието | © 1999 – 2008 Google

    направо не моем да повервам що слюнка си изабил, три клавиатури си сменил сигур да спориш. я иди на заглавната страничка на моя блог и прочети най-отгоре що пише, пък после вземи библията, разгърни на словесата еклесиастови „и обичай жената до себе си, и живей отредения ти живот – защото всичко останало е суета“ 😉

    цитирам по памет, щото неам книжица под ръка, а в библейските помии в интернет мъ и гнус да бъркам.
    апропо – абе, светите отци как така са допуснали древни хедонистични текстове като „еклесиаст“ и „песен на песните“ да влязат в библията, баси кви тъпи, безмозъчни същества са, прросто да падладьейш! се едно бай тошо на пъпа на софия да беше построил мулен руж, а не гробницата на димитров

  2. Линка е оправен изпуснал съм една буква в линка. Беше ми интересно какво ще отговори Йорданка например за това, че деня и нощта, че и земята са създадени преди „небесните тела“. Е как ше стане, като деня и нощта са в резултат на въртенето на същите тия небесни тела и даже около некои от тех. Обаче видиш какво става – диалого затъна в калта.

  3. абе аз диалог не видох, но това е защото имам греда в очото сигурно 🙂

    нищо, ще гледам със сърцето си

  4. Бог да те благослови и дано ти даде покаяние, за да познаеш Истината!

  5. тхехехе – силно. Да ти кажа „истински“ вярващите са много малък процент. Колко хора познаваш които знаят например какво е никейския символ на вярата, а още по-,алко го знаят наизуст. Малко по-начетени протестанти и сигурно 1/1000 от „православните“. Повечето хора лежат на хипотезата „Абе има някаква сила нещо там, ама какво е…“ Де факто мнозинството, поне в Европа е от неориентирани псевдо окултисти, които се самоопределят като християни по традиция, но влизат в църква само по повод някое погребение.

  6. Между другото, може да забележим, че небето е твърд, т.е. е твърдо според автора.

  7. у университето кога изучавахме библията, на мене, щот съм си обърнат някак си ъъ.. наопаки, ми беше страшно интересно и доста смешно. беше времето на мутрите, ама най-грубите изцепки, по виденово време май. и когато стигнах до пасажа „блажени са низшите духом и тяхно е царството небесно!“
    едновременно щех да повърна и да се спукам от смех. и си викам – ебаси, щом и в царството небесно властват мутрите – да ти пикам на вярата 🙂

    а после когато майка ми умираше и отидох в един елитен столичен храм да помоля някой да дойде и да я причести, и въпреки че бях супер беден студент, който от половин година гледа болната си майка, ама ония не се навиха за по-малко от 40лв. да дойдат…

    та така 🙂

  8. @жилов – не съм сигурен в значението на думата и не мога да кажа нищо по въпроса, но абсурдите са предостатъчно като се замислиш.

    @батпеп – какво да ти кажа, такава ни е държавата – колко лекари искат пари за операция, независимо, че някой си умира. Не вярвам в Европа, например, някой свещеник да иска пари от енориаш за последно причастие. Ако трябва да бъдем честни и в България има свещеници, които не биха взели пари за такова нещо. От друга страна би трябвало да и даде причастие нейният личен изповедник и само в краен случай друг свещеник.

  9. @ батпеп доколкото знам „низши духом“ се интерпретира малко нещо като „смирени“

  10. е не е така, нали точно тогава наблюдават градския идиот. просто за мене разликата между идиот и мутра не е кой знае колко голяма.
    а вярващите как си го тълкуват – не знам. те без туй си тълкуват всичко както си искат, само и само да им се върже на вярванията

  11. еми без тълкуване как искаш да замажат противоречията? междувпрочем утвърждаването на християнството от император Константин е било сполучлив ход – блажени страдащите, блажени кротките, блажени бедните, блажени послушните, блажени млеконадойните – що сакаш повече от това?

  12. ето тука, баце, се докосваш до самата същност на всяка религия. ВСЯКА.
    християнството и мохамеданството са толкова разпространени, тъй като тия въпросните са клали друговерците доста по-усърдно, отколкото будистите (или кришнарите, да речем, или които и да било други). всички световни армии са базирани (или основани, ако те дразни латинизмът) на същия принцип, включително и българската народна армия, чийто устав поразително ми мяза (това е глагол, заемка от гръцки, който има своята красота обаче) на библията, корана и бхагавад гитаа едновременно.
    темата е безбрежна. ние с нашите бедни мозъци едва ли бихме могли да зърнем дори хоризонтите й.

    но пък се опитваме, нали 🙂

  13. […] естествено се говори само за това. Днес се замислих за коментарите разменени с Йорданка, които съм публикувал по-рано. Тя не желае да съди […]

Вашият коментар

