Жега

не, бе нищо интересно кат в култовия филм. Просто тук е страшна жега и музата на блогърските ми безмислици си е набила камшиците нанякъде. Тва ще да е поради жежката температура и високата влажност, която хич не помага.

Новината е, че имам късмет да съм  още жив. С всичкия си акъл си купих нов кайт, Flysurfer Extacy 17 метрово чудовище, което почти не подлежи на управление, в резултат на което почти се пребих, ама наистина. Казвам с всичкия си акъл, понеже Екстази е известен като най-лошия модел на Flysurfer.

Това е foil kite което ще рече кайт направен на принципа парашут-крило с клетки които се пълнят с въздух и му дават форма. Същата фирма произвежда и парапланери.

Та какво се случи. По принцип тези кайтове се срещат доста по-рядко от надуваемите „LEI“(leading edge infatable) кайтове и си имат определени предимства и недостатъци. За нещастие в модела, с който аз се сдобих недостатъците са преобладаващи, а именно невероятна мощност и почти никакъв контрол при по-силни пориви на вятъра.

Вдигнах аз чудовището и го закрепих в зенита след което се понесохме по вълните на Поленса – нали за тва е цялата работа. Но нещеш ли като се озовах 500 метра по в дясно се оказа че вятъра е доста по силен и направо ме вдига във въздуха – губиме сцепление детсевика. След кратка  борба искам да спра и да се връщам ама чавета нанайси и феродо – кайта ме тегли здраво към брега и не ебава да спира.

Викам си ае стига вече дай да дръпна там сигурността и да го откача, че вече усещам дъха на мандрихерата – дърпам и познайте кво – ами нищо – сигурността не работи и не мога да се откача. Кайта продължава да ме влачи към брега, който там се състои предимно от скали, зад скалите мантинелата на шосето и самото шосе. Чудесно – три различни начина да умреш. Аз тепърва има да се срещам с първия – скалите. Сиви, мокри, ръбести и бързо приближаващи се. Виждам всичко на забавен кадър и си мисля две неща – първото е, че ще се изпотроша тук, ще се изпотроша, но дали ще оцелея, а второто е, мамка му, защо нямам каска.

Буф-баф във скалите – посрещам удара с две ръце. кайта продължава да ме влачи и падам под една доста голяма скала, където се опитвам да се задържа. Линиите на кайта завиват над ръба на скалата и ме теглят нагоре. Знам, че следва мантинелата, която е остра от външната страна и може да ме разцепи като прасе на коледа. Аз държа колкото мога и въпреки това кайта ме отлепва около двайсетина сантиметра от земята – прас някоя от силовите линии поддава и се къса. В паника хвашам централната линия и я дърпам с всичка сила, след което сигурността сработва и се откачам. Втората осигурителна ме опъва доста силно, а не би трябвало – откачам и нея.

След няколко секунди се изправям – опипвам се – нищо счупено, само съм си ожулил ръката при удара в скалите. О йе:)

Качвам се на шосето – линиите около един мерцедес А -класа. Добре, че е спрял на време. Едно дете паднало до шосето от колелото и реве – няма кръв, така че игнорирам случая. Шофьора на А-класата крещи нещо на немски но като ме вижда спира и ми помага да размотаеме въжата от мерцедеса. Кайта весело приплясва от върха на един бор на отсрещната страна на пътя. Събирам линиите и се сещам за дъската.

Отивам да я прибера и я намирам блъскана от вълните в скалите. От пръв поглед не виждам, че е повредена и има нужда от малък ремонт.

Пиша на флайсърфър какво стана и после в един форум за такива кайтове и познайте какво – това е отдавна известен дефект но кой знае защо не си дават много зор да го оповестят. След като писах по въпроса се оказа че не съм единствен. Flysurfer ми обешаха нова система за сигурност в замяна на старата. Като я получа ще си кажа още еднаж мнението за тва, че си траят за дефект в дизайна заради който някой може сериозно да се пребие или направо да гушне букета.

Междувпрочем на мястото на което аз се пребих има някакви букети до пътя в памет на хора дето не са имали моя късмет. Тва е то.

7 Отговора to “Жега”

  1. Другия път опитай с пистолет – по надеждно е и по няма да се мъчиш…

    Баси, да си дадеш парите, за да се затриеш – тия са за убиване, след като се знае че има дефект и продължават да продават същия боклук.

    Добре, че е минало само с ужулване.

  2. Поне го взех евтино – някакъв пич си го купил чисто нов, изкарал го и като видял що за локомотив е се уплашил и го прибрал в чантата. Продаде ми го за 250, като имаш предвид, че е като нов. С нова система за сигурност ще цепи въздуха. Иначе верно – голям късмет изкарах.

  3. Що не опиташ някое по-здравословно хоби … например екскурзия до Близкия и Средния Изток ?🙂

  4. Мхм, както викаше едно време на Ники баба му, ако се удавиш, ша дойда и щъ пребия!🙂
    Та и ти, давай по споко с тия неща.🙂

  5. @Георги
    Щом е екскурзия, аз винаги съм за🙂

    @Габриела
    Добре, че не съ удавих да не ям бой детсевика:) Иначе аз спокойно го давам. А за това, че сигурността на Флайсърфър е конструирана по време на октоберфеста, когато са плували в море от бира и шнапс, поради което не работи под натоварване, аз вина нямам.

  6. Като малък имах подобен поблем с един парапланер-ама той си нямаше отцепваща система.И още при излитането като ме катурна-2 километра пропътувах върху каската си,още си я пазя за спомен!
    Като те грабне паниката,натискаш бутончетата,докато си потрошиш пръстите.Правилното разрешение на проблема-набарваш първата връв,която ти попадне.Само една.И дърпаш мъжката.След 2 секунди вече държиш парашута и тегленето спира.Е то и аз тогава не го знаех…

    • Явно има разлика в системата за сигурност – явно е лоша идея е да се откачиш от парапланер, докато от кайта понякога е жизнено необходимо. После и аз му хванах цаката – нарича се o-shit handle и е точно това което казваш – дърпа се едното управляващо въже до дупка и кайта умира.

Вашият коментар

