Оцеляване в града – насилие срещу жени

Преди доста време се канех да напиша нещо по темата и идеята ми се зароди, когато прочетох този постинг на Лид http://lydblog.wordpress.com/2007/12/14/survive/

Тези дни прочетох и пост на Дения как е била тормозена и бита още от детската градина и даже ми стана криво, защото в началото тя нещо се засегна от мой коментар на доста смешна нейна публикация. Стана ми кофти, защото е логично да е чувствителна и да се обижда лесно след като е видялал такъв тормоз още от детската градина. Да си кажа честно, даже не мога да си обясня защо хората в България, или поне мнозинството са толкова жестоки, но да оставя мисленето по тия въпроси за който има мозък.

Жените са по-слаби физически и съответно по-лесни жертви на насилници от всякакъв вид. Освен това при неприятни ситуации често се плашат повече отколкото е необходимо и направо онемяват. Случилото се със жена ми преди няколко дни ме изуми. Докато разхождала кучето спрял някакъв и я заговорил през прозореца на колата къде живее, как се казва и темподобни простотии. Тя ужасно се уплашила и въпреки че винаги има спрей в джоба просто не посмяла да каже нищо и побягнала?!

Не можах да си обясня, че след като има няколко много по-логични варианта за действие е избрала точно този, докато можеше да му каже, че не го познава и да се разкара, докато не е повикала полиция (това тук в Белгия е вариант) и даже ако се наложи да го напръска със спрей за самозащита. А тя просто блокирала от страх.

По подобен начин са реагирали и момичета в градския транспорт примерно, когато са нагло опипвани от разни непознати. Останах изумен, когато разбрах, че това е доста разпространено явление, Такова действие може да бъде предотвратено веднага с разпищяване и плесница примерно. Поне така мисля.

Сега – какво да се прави поне според мен. Един курс по самоотбрана или заниманията с някаво бойно изкуство няма да направят една жена победител в повечето възможни възникнали ситуации, но ще подобрят кондицията, самочувствието и координацията и, което все пак е предимство. Въпреки това не бих заложил на това, че жена може да победи здрав, дори и малко тренирал мъж освен ако не е шампионка по кикбокс тежка категория например.

Ето вариантите за самозащита достъпни за всяка една жена, които ще и позволят да окаже съпротива и да се защити в критичен момент, макар да е по-слаба физически.

1. Електрошок
Бих препоръчал носенето на електрошок, което мисля е разрешено в България. И бих дал каса белгийска бира за да видя на живо как някоя нахакана мадама праска с електрошок похотлив дъртак в трамвай номер 14. На жена ми съм поръчал Paradef paralizer електрошокова палка с дължина 28 сантиметра, която би трябвало да и свърши добра работа при конфронтация с агресивен човек или куче например. Да се има предвид, че не е кой знае какво средство за самозащита, но ми звучи чудесно и възпитателно за опипвачи в трамвай и темподобни извратеняци. Действа само при директен контакт, т.е. отблизо. Не ми се вижда много сигурно средство при сериозен конфликт.

Ако избирате електрошок знайте, че ампеража определя силата на електрошока, а волтажа проникващата способност. Ако можете да си го позволите съществува и вариант Taser – пистолет, който изстрелва електрошоков заряд на няколко метра. Само не знам как стои въпросът със законното му носене в България. В повечето европейски страни е забранен.

2. Газово оръжие.
Басирам се, че пет-шест изстрела с газов револвер в муцуната биха спрели всеки нападател, освен ако не е толкова дрогиран, че с единия си крак вече да се намира във Валхала. Ако му изтекат очичките сам си е виновен. Именно револвер, а не пистолет, защото при дълго съхраняване пружината на пълнителя му може да отслабне и да засече точно когато не трябва. Идеално е за самозащита на открито на улицата или на стълбището например, но имайте предвид, че при затворено пространство или насрещен вятър газът ще засегне и вас. Не става за асансьор или друго тясно помещение, но пък погледнете от веселата страна – какво ще му е на кучия син с обгорена от изстрелите муцуна и без да знае на този свят ли е още.

3.Огнестрелно оръжие.
За по-драстични случай като този с Лид например единствен възможен вариант ми се вижда ваденето на разрешително за огнестрелно оръжие. За сведение боен пистолет може да се закупи законно на цена по-ниска от качествен електрошок, а именно за около 100 евро. Всеки може да си извади разрешително за носене ако мине по необходимите бюрократични лабиринти. На http://pishtov.com в раздела „закон“ е обяснено с най-големи подробности как се вадят документи. Ако работата е стигнала толкова далеч купете си пистолет и застреляйте законно кучия син. Имайте предвид, че ако не се упражнявате в стрелба редовно шансът да уцелите нещо в състояние на стрес и на растояние повече от четири-пет метра е по-малък отколкото на хамериканците да хванат Осама идната седмица в два следобяд по боксерки с шарка на хамериканското знаме.

4.Спрей
Като се има предвид, че комбиниран спрей срещу хора и кучета може да се купи на смешната цена от 5-6 лева защо не. Един път да си спасите чорапогащника от зъбите на някой помияр и вече сте на печалба. Имайте предвид, че спреят няма особена спираща сила, а на дрогирани или напомпани с адреналин индивиди не действа по различно от дезодорант нивея. Ако нямате спрей и обикновен лак за коса може да ви даде нужните две стотни да си плюете на петите.

Дълбокомислено и свръхполезно обобщение което можете да прочетете напълно безплатно.

Замислете се за закупуването на средства за самоотбрана. Прежалете дняколкостотин лева, които не дай си боже един ден може да обявите за най-разумно похарчените пари през живота си. Ако нямате сериозни остования и не се страхувате за живота си огнестрелното оръжие не е задължително, но една жена може да се чувства много по-сигурна с едим малокалибрен пистолет в чантата си.

Следващия вариант е комбинация от електрошок и газов револвер. Наречете ме краен, но газовият револвер е чудесен на паркинга и на улицата, а електрошока в трамвая, в асансьора или в друго тясно, затворено пространство. И двете заедно струват колкото чифт дамски ботуши.

Дребни детайли, като това да извадите ключа от колата или дома си предварително, а не да го търсите цяла вечност в пълната си с един куп глупости чанта на тъмния паркинг или на стълбището, когато вече осветлението е на път да загасне. Освен това ключът в ръката ви може да послужи да бръкнете в окото на евентуален нападател, но аз се размечтах вече. Айде стига толкова ръсих мозъци за днес.

4 коментара to “Оцеляване в града – насилие срещу жени”

  1. Мисля, че си противоречиш… хем казваш, че жените често се плашат толкова от перспективата за насилие, че дори не използват оръжията, които вече имат на разположение, хем после предлагаш списък от други оръжия. Съгласна съм с първата част на поста ти – и на мен ми се е случвало да имам спрей, но в момент на нужда да не го използвам, а да разчитам на игра на криеница с потенциален нападател…

  2. да се цитирам „един курс по самоотбрана или заниманията с някаво бойно изкуство няма да направят една жена победител в повечето възможни възникнали ситуации, но ще подобрят кондицията, самочувствието и координацията“ …и да речем, както обикновено не съм бил достатъчно ясен и подробен. Психологическата нагласа не може да се купи, а трябва да се създаде. Мисля, че долупосочените горе курсове биха допринесли за по-самоуверено поведение. Това паниката определено е нещо върху което трябва да се работи, но аз не съм специалист психолог и не мога да давам съвети. Мда.

  3. Ходила съм на бойни изкуства три години, при което установих, че по-скапан боец от мен просто няма. Както казваше тренера ми „На тебе просто ти липсва спортна злоба“. Също така установих, че с моите 157 сантиметра и 50 килограма никога, ама никога, няма да размятам над главата си двама едри мъже. Не случайно във всички спортове (включително бойните изкуства) има категории.
    Относно предполеженията ти за средства за самозащита – имат някакъв смисъл, ако ги изпозваш на улицата, срещу непознат нападател. Но я си представи мен на 15 години да бях тръгнала да стрелям с газов пистолит или хайде, да бъдем по-реалистични, да пръскам със спрей съучениците си всеки път, когато някой от тях ми посегне. Гарантирам ти, че аз щях да изляза лошата и насилницата и щях да си имам къде-къде по-големи проблеми от това, че някой ме бил ударил.

  4. @denia за това, че няма да се справиш с двама едри мъже си много права. Вероятно и с един ще ти е трудно. За съжаление нямам никаква идея за това как може да бъде решен проблема в случай на насилие срещу деца и подрастващи. И си права, че България не е точно мястото за по-слабите. Като си спомням какво правиха в казармата с по-кротките и недоразвитите не ми се мисли. И както се оказва побоищата започват още от детската градина. Май единствения изход за такива деца е да не растат в България, но това зависи предимно от родителите.

Вашият коментар