За кризата от коневръза

„Не се обаждай от коневръзо“ е един добър начин деликатно да посъветваш някой да не се изказва некомпетентно. Аз понеже съм абсолютно некомпетентен ще избуча от коневръза, но както винаги поне предупреждавам да не ми обръщат внимание.

Напоследък прочетох два поста по темата – на Григор и на Тишо. Както винаги Григор се опитва да обясни нещата, а Тишо казва нещо, което на всички би ни се искало да е вярно.

България не произвежда почти нищо, а това, което произвежда е неконкурентно и непродаваемо. Сериозен износ няма. Каквото там селско стопанство съществува е на субсидии. Всички пари идват отвън от инвестиции, туризъм и субсидии, след което голяма част се крадат и се дават за глупости.

„…всички да работят, може би денонощно, за да продават, превозват, рекламират, облагат с данъци и такси, и какво ли не още, блага, които обаче никой не произвежда.“(Григор)

Конкретно в Испания много хора живеят с големи кредити. Имат ипотеки за жилищата си и месечните в момента са увеличени с около 25%. Голяма част от хората и почти всички на Майорка а и почти по цялото крайбрежие са заети в туризма и оттам идват основните им приходи. Какво става когато безработицата се увеличи заради по-малкия брой туристи и по-високите ипотечни вноски?

Когато съм в Белгия работя на пристанището, където превозват коли произведени в Европа за Англия и обратно. Миналата година през лятото имаше малка икономическа криза в Англия ако не ме лъже паметта. Англичаните спряха да купуват нови коли и продължиха да си карат старите. Спряха заводите на Vauxhall. Работниците им бяха изпратени в неплатена отпуска. Спряха транспортните фирми, фериботите и т.н. Много хора остават без работа.

Тук си говориме за страни с работеща икономика. За България, където работи единствено организираната престъпност не ми се мисли.

Пенсионните фондове във Великобритания и Щатите фалират или търпят огромни загуби, Хората губят спестяванията си за цял живот. Свинете, които управляват тези фондове не се отказват от годишните си бонуси в размер на около 1 милион паунда като добавка към заплатата си, която е също толкова. За тях останалите са само хората, които поддържат градината, возят ги в ролсройса или донасят поредната бутилка шато петрус. И такива хора управляват световните финанси. Криза ли? Каква криза?

Свети Томас де Торквемада да ни е на помощ.

6 коментара to “За кризата от коневръза”

  1. не знам що ги четеш тия двамата, уж си интелигентен човек 🙂

  2. Аз ако бех интелегентен немаше да съм на това дередже, но все пак – златни ти уста.

    Григор го чета, защото са ми интересни повечето неща, които пише, а Тишо го чета, защото не съм съгласен с почти нищо от това което пише, Нещо, като яденето на сурови стриди е 😉 Всеки път се чудиш защо го правиш.

  3. а казват, че младите не четяли…:P

  4. Да не ме вкара и мене в отбора на юношите? Ние може да сме набори, мда.

  5. чеки и язе да викнем от коневръзо:

    абе, сканмане бе, що се обаждаш ти от коневръзо, бе, не видиш ли, че пречиш на праждепишущия да се обажда от коневръзо?

Вашият коментар